Born to Farm
Traktorserien MF 7700 från Massey Ferguson har konstruerats speciellt för att fylla behoven hos yrkesverksamma lantbrukare, oavsett driftmiljö och typ av verksamhet, från lantbruk med blandad driftinriktning till växtodling och entreprenad.
Med ett stort urval när det gäller effekt, transmissioner, hyttspecifikationer, hydraulik och kraftuttag, kan MF 7700 anpassas till alla dina krav och erbjuda en hel rad specialanpassade praktiska, enkla och tillförlitliga lösningar.
Fler modeller.
Modell | Motortyp | Transmissionstyp | Maxeffekt (hk) | Maximal effekt med EPM (motoreffektstyrning) (hk) | Max moment vid 1 500 varv/min med EPM (hk) |
---|---|---|---|---|---|
MF 7714 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-4 | 140 | 165 | 687 |
MF 7715 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-4 / 6 / VT | 150 | 175 | 745 |
MF 7716 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 160 | 185 | 790 |
MF 7718 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 175 | 200 | 840 |
MF 7719 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 185 | 210 | 925 |
MF 7720 | AGCO POWER 6,6 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 200 | 225 | 980 |
MF 7722 | AGCO POWER 7,4 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 215 | 240 | 1050 |
MF 7724 | AGCO POWER 7,4 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 235 | 260 | 1120 |
MF 7726 | AGCO POWER 7,4 l/6 cylinder SCR | Dyna-6/VT | 255 | 280 | 1146 |
Tidigare fanns Engine Power Management (EPM) bara på traktorer med Dyna-4- och Dyna-6-transmission, men nu finns den även på alla MF 7700-modeller med Dyna-VT och levererar upp till 25 hk extra när de behövs som bäst.
Med EPM får du en traktor som automatiskt svarar på den belastning den utsätts för och ställer in bränsleinsprutningen därefter och därigenom får du extra kraft när den behövs som bäst. Konstruerad i syfte att tackla tufft transport- och kraftuttagsarbete, gör den avancerade elektroniska motor- och transmissionsstyrningen mer effekt automatiskt tillgänglig under belastning eller vid körning.
EPM fungerar med hjälp av transmissionselektronik som övervakar belastnings- och driftförhållanden i transmissionen och kraftuttaget enligt körhastighet, transmissionsbelastning och kraftuttagsanvändning. Informationen överförs sedan till det elektroniska systemet för motorstyrning som använder uppgifterna till att reglera enligt exakt den mängd bränsle som krävs och vid vilken tidpunkt det behövs.